page (4)

Blogoland – pełen wrażeń Blogerski Weekend w Rabce

0 Flares 0 Flares ×

Rabka to miasto dzieci , z którym niezmiennie kojarzy mi się też moje własne dzieciństwo…

Flanelowa sukienka w kratę, czerwone rajstopki,poranna zbiórka przed śniadaniem  i codzienna gimnastyka na „rotundzie”-tak wspominam swoje pobyty w tamtejszym sanatorium ;) Ale nie tylko- pierwszy kontakt z wesołym miasteczkiem, czyli Rabkolandem, pierwsze dmuchańce, karuzele, jazda gokartami – oczywiście poprzestawiałam całe ogrodzenie z opon :D  Piękny park i niekończące się spacery -jesienią, w parku pełnym złotych liści i śmiesznych okrągłych żołędzi, w śniegu, z konnym kuligiem-ehh, zawsze chciałam przeżyć to jeszcze raz…

Dlatego gdy dostałam się na listę uczestniczek wydarzenia organizowanego w Rabce przez Klaudię Niezłe Ziółko  byłam pewna że będzie to wyjątkowo sentymentalna podróż :) Swoją drogą podziwiam jej zdolności organizacyjne- zwołać jednocześnie tyle rodzin (chyba niecałe 30!)  z małymi dziećmi brzmi troszkę jak Mission Impossible! Ale Klaudia dała radę i udowodniła że można, nawet będąc w zaawansowanej ciąży , gdzie ma się oficjalne zezwolenie na leniuchowanie – mieć w sobie mnóstwo pozytywnej energii!!

Prognozy na ten czerwcowy weekend zapowiadały się fantastycznie, podróż z Częstochowy minęła nam bezproblemowo, bez opóźnień, i o 10 byliśmy już w Rabce :)

Na początku miło powitał nas Pensjonat Prezydent. To urokliwy, wysoko położony obiekt z pięknym widokiem. Nasz pokój na ostatnim piętrze był przytulny,czyściutki, a wygodna dostawka dla dziecka sprawiła , że po raz pierwszy w historii naszych podróży nie taszczyliśmy z auta łóżeczka turystycznego :D  Po powrocie z Rabkolandu okazało się dodatkowo, że przy pensjonacie jest wielki ogród z placem zabaw, trampoliną dla dzieci i mnóstwem miejsca do odpoczynku rodziców. To się ceni! :D Wieczorem przygrywała nam góralska kapela a przygotowane regionalne przysmaki rozpieściły niejedno podniebienie! Podobnie jak podczas śniadania :) Podsumowując, pensjonat jest świetnym miejscem na pobyt z rodziną, na uboczu,cichym, z przemiłą obsługą, wielkim parkingiem, ogrodem i placem zabaw.

Najważniejszą, nie tyle dla nas co dla wszystkich dzieciaków atrakcją był oczywiście Rodzinny Park Rozrywki Rabkoland . Na miejscu powitał nas osobiście Eugeniusz Wiecha, który opowiedział nam o historii parków rozrywki w Europie. W międzyczasie dzieciaki podziwiały ruchomą makietę parku rozrywki-prawdziwy majstersztyk! Potem Panie z Uzdrowiska Rabka zaprezentowały nam lecznicze właściwości m.in. Rabczańskiej solanki , którą otrzymaliśmy w prezencie i muszę przyznać że czyni cuda ze skórą! Ciężko, oj ciężko było dzieciakom usiedzieć gdy wiedziały jakie atrakcje jeszcze na nich czekają :)

Potem udaliśmy się do Muzeum Zbójników i Górali gdzie w prawdziwie góralskiej atmosferze odbyły się rodzinne warsztaty (poniższe fantastyczne zdjęcia wykonane przez Koźliki Amatorgraphy

Po powrocie można było do woli korzystać z atrakcji Rabkolandu, i w międzyczasie odbyły się świetne wykłady z Agnieszką z Akademii Fotografii dzięki którym każdy mógł się zagłebić w tajniki efektów specjalnych! Były one przygotowaniem do późniejszych nagrań z naszymi rodzinami :)

Poza szaleństwami na karuzelach , pełnym pakietem gastronomii dla uczestników Blogolandu (boska włoska pizza!)  :D Rabkoland przygotował się również do niezwykle ważnego wydarzenia- meczu Polski ze Szwajcarią który mogliśmy obejrzeć w przygotowanej na tę okazję strefie kibica :) Tatusiowie (i również niektóre mamusie ;) )  byli z powyższego rozwiązania baaaardzo zadowoleni!

Wieczorem, w pensjonacie, zasiadłyśmy z dziewczynami na sali konferencyjnej.  Bardzo spodobały mi się wykłady o przekazach rodzinnych , prowadzone przez Panią Renatę z Centrum Terapeutycznego Tęcza  - to bardzo ciekawe, co wynosimy z domu i jaki to ma wpływ na nasze związki. Następnie, Pani Magdalena Strojniak ze StudiaMy opowiedziała nam nieco o dietetyce, odżywianiu i jego zaburzeniach. Mogłyśmy również skorzystać z urządzenia dokonującego analizy składu ciała. Na koniec było coś na rozpieszczenie rozgrzanych upałem twarzy- zabieg nawilżająco-kolagenowy od Colwayinternational.  W tym czasie tatusiowie z dziećmi gościli na zewnątrz w ogrodzie lub oglądali występ teatru Bajdurka. Na koniec tego pełnego wrażeń dnia czekała nas wspaniała góralska uczta , dorośli mogli usiąść, zjeść i odpocząć, dzieciaki szalały na placu zabaw a wszystkiemu przygrywała góralska kapela. Cudowny wieczór!

Nazajutrz, czyli w niedzielę, po pysznym śniadaniu wsiedliśmy w autokar- który dla najmłodszych był również nie lada atrakcją ;) i udaliśmy się do Parku Zdrojowego. Po parku oprowadzał nas przewodnik, który o Rabce i okolicy wiedział chyba wszystko! Było upalnie więc fajnie było odpocząć w cieniu parkowych drzew , przy fontannie. Po zwiedzeniu parku, pojechaliśmy autokarem do Skansenu Kolejowego . Wow! To się spodobało chłopakom! Ogromne parowozy , i lokomotywy do których można wsiąść, wielkie kotły, strome schodki- nie lada gratka dla pasjonatów wieeelkich maszyn! A dla mam- zacieniony peron z ławeczkami gdzie mogłyśmy sobie odpocząć :D

Na koniec wszyscy ponownie udaliśmy się do Rabkolandu gdzie mogliśmy ponownie do woli korzystać ze wszystkich atrakcji! Dzieciaki szalały do utraty tchu ;) W sekrecie powiem nawet, że moje dziecko tak się rozkokosiło, tak fantastycznie tam się czuło, że co rusz czmychało mi na swoje ulubione karuzele- bez butów, ukradkiem, a ja biegałam za nim ;)  W efekcie gdy już w końcu przygotowani do powrotnej podróży zasiedliśmy w aucie, mały zasnął zanim jeszcze opuściliśmy parking pod Rabkolandem. To jest najlepsze świadectwo udanej zabawy!

Atrakcji i upominków nie brakowało, a to wszystko dzięki uprzejmości organizatorów - Niezłe Ziółko oraz Rabkoland

oraz partnerów wydarzenia :

Muzeum Górali i Zbójników , Teatr Bajdurka , Urząd Miasta Rabka Zdrój ,  Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce , Kapela Góralska

Uzdrowisko Rabka ,  Akademia Fotografii,  Centrum terapeutyczne Tęcza,  StudioMY

Pensjonat Prezydent , Koźliki Amatorgraphy

Fiorino Mommy mouse – pieluszki wielorazowe,  Czarna kropka , Dwie Kropki,  Zmiany Zmiany , Oillan Bezdroża Chocolissimo Toly Pocztakubkowa Wydawnictwo Babaryba,  Ouhmania Bio Beauty , Littlewonders Czuczu 3koszulki Instytut Kultury Wizualnej , Akatja Media Rodzina , Smart Wash , Zielona Sowa , Sklep z zabawkami NibylandiaProjektogram Wydawnictwo Debit , BISPOL Wydawnictwo Egmont ,   Moje Bambino